Keuringsraad KOAGKAG
De Keuringsraad beoordeelt reclame-uitingen, houdt toezicht en geeft advies op basis van zelfregulering. Nutrimedia werkt samen met en voor de Keuringsraad.
Gezondheidsreclame
Reclame maken voor gezondheidsproducten mag in Nederland. Maar er zijn wel regels waaraan de afzender zich moet houden. De Keuringsraad (KOAGKAG) is de organisatie die toeziet op de naleving van die regels.
Wetgeving
Er zijn drie verschillende codes waarin alle regels staan rondom gezondheidsrelcame:
- de Code Aanprijzing Gezondheidsproducten (CAG)
- de Code Publieksreclame Medische zelfzorg Hulpmiddelen (CPMH)
- de Code Publieksreclame Geneesmiddelen (CPG).
Gezondheidsclaims versus medische claims
Naast de regels die in bovengenoemde codes worden vermeld is er nog iets waarmee rekening moet worden gehouden: claims. Sinds 2007 is de Europese Verordening voor Voedings- en Gezondheidsclaims voor levensmiddelen van kracht (EU 1924/2006). Deze verordening wordt ook wel kortweg de claimsverordening genoemd. Alleen claims die zijn goedgekeurd mogen in communicatie over gezondheidsproducten worden genoemd.
Samenwerking
Nutrimedia werkt samen met de Keuringsraad aan verschillende projecten. Wij schrijven de teksten en leggen deze ter goedkeuring voor aan de Keuringsraad. Daardoor zijn wij goed op de hoogte van alle wetten en regels én kunnen deze goed toepassen.
Strategisch communicatieplan en nieuwsbrief
Nutrimedia verzorgt ook de communicatie van de Keuringsraad. Wij hebben een strategisch communicatieplan opgesteld en verzorgen op basis hiervan de webteksten en de content van een periodieke nieuwsbrief.

Wat biedt Nutrimedia?
Terwijl de Keuringsraad zich richt op de regelgeving en controle, biedt Nutrimedia diensten die verder gaan. Wij hebben ons gespecialiseerd in het herschrijven van teksten. We transformeren afgekeurde content naar aantrekkelijke, goed vindbare teksten. Dit is cruciaal in een digitale wereld waar zoekmachineoptimalisatie een sleutelrol speelt.