Compliant content

Een blog of artikel over supplementen of andere zelfzorgmiddelen schrijven. Dat lijkt heel simpel, maar er staan wetten in de weg. Wij weten aan welke regels je je moet houden. Zo voorkom je een boete. Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? 

Zoekwoorden onderzoek met kennis van supplementen en wetgeving

Een zoekwoordenonderzoek is de basis voor online content. Als het gaat om content over supplementen, geneesmiddelen en medische hulpmiddelen is het wettelijk niet toegestaan om bepaalde zoektermen in de content te verwerken. Bovendien zijn er gerelateerde zoektermen die alleen gevonden kunnen worden met veel kennis van voeding en gezondheid. 

Regels rondom gezondheidsreclame

Wanneer je schrijft over supplementen zijn er veel regels waaraan je je moet houden. Vooral als je een claim wilt maken en bijvoorbeeld wilt uitleggen waar een product goed voor is. Wij zijn goed op de hoogte van de claimswetgeving en kennen bijvoorbeeld de claims die je mag maken voor botanicals of kruidensupplementen. Wij werken hierbij samen met de Keuringsraad.

Onze laatste projecten

De Roode Roos verkoopt kwalitatieve supplementen en wil zowel zorgprofessionals als consumenten beter bereiken. Een uitdaging, want beide doelgroepen vragen om een andere benadering. Aan ons de vraag om mee te denken over de communicatiestrategie en te helpen bij de uitvoering.
Goodlife wil met Curalin mensen met diabetes type 2 ondersteunen door middel van een natuurlijk supplement. Aan ons de vraag om mee te denken over de contentstrategie en de teksten voor de website Curalife.nl.

Onze laatste artikelen

Het wittejasseneffect toont hoe snel autoriteit vertrouwen wekt, maar ook misleidend kan zijn. Echte geloofwaardigheid vraagt om feiten, compliance en vindbaarheid.
Iedereen kijkt elkaar aan met een blik van: “Oké, waar beginnen we en hoe moet dit precies?" Maar een brainstormsessie is altijd een goed idee!
AI en Google veranderen gezondheidscommunicatie. Hoe blijf je inhoudelijk juist, compliant én online vindbaar met je boodschap?
Komkommertijd! Bij Nutrimedia nemen we de komkommer graag serieus, want deze frisse groene groente is niet alleen populair in de keuken, maar ook in zoekmachines. Wat mag je erover claimen?
D-mannose is al jaren een bekende stof in de wereld van zelfzorgmiddelen. Vooral mensen die regelmatig last hebben van een blaasontsteking gebruiken het graag. Sinds kort is er iets belangrijks veranderd: D-mannose mag niet meer als medisch hulpmiddel op de markt worden gebracht.
De Europese wetgeving rond voedings- en gezondheidsclaims is in beweging. EFSA scherpt richtlijnen aan, het toezicht op botanicals neemt toe en veelgebruikte termen zoals ‘probiotica’ staan juridisch onder druk.

Regels rondom gezondheidsreclame

Wanneer je schrijft over voedingsmiddelen, supplementen of geneesmiddelen zijn er veel regels waaraan je je moet houden. Vooral als je een claim wilt maken en bijvoorbeeld wilt uitleggen waar een product goed voor is. Wij zijn goed op de hoogte van de claimswetgeving en kennen bijvoorbeeld de claims die je mag maken voor botanicals of kruidensupplementen. Wij werken hierbij samen met de Keuringsraad.