Project: Curalife

Goodlife – Curalin

Contentstrategie en copywriting voor een sterkere online aanwezigheid: Goodlife wil met Curalin mensen met diabetes type 2 ondersteunen door middel van een natuurlijk supplement. Aan ons de vraag om mee te denken over de contentstrategie en de teksten voor de website Curalife.nl.

 

Een samenwerking met impact

Onze aanpak werd goed ontvangen.

Jasper van Goodlife zegt hierover:

“De samenwerking met Nutrimedia is professioneel en prettig, met een goede dosis sportieve humor. We werken in de toekomst dan ook graag opnieuw samen.”

Curalife

Van strategie naar content

Samen met Goodlife bepaalden we de juiste aanpak: een combinatie van blogs en informatiepagina’s. Deze content moest niet alleen informatief en toegankelijk zijn, maar ook volledig compliant én goed vindbaar. Daarom hielden we vanaf het begin rekening met de geldende wet- en regelgeving en stemden we alles af met de Keuringsraad. Tegelijkertijd optimaliseerden we de teksten voor SEO, zodat de juiste doelgroep ze makkelijk kon vinden.

Door wetenschappelijke precisie te combineren met strategische en creatieve communicatie, zorgden we voor content die niet alleen betrouwbaar en compliant is, maar ook bijdraagt aan online zichtbaarheid. Zo creëerden we content die zowel consumenten als toezichthouders vertrouwen geeft én tegelijk de online zichtbaarheid van Curalin versterkt.

Bekijk hier andere projecten

De Roode Roos

De Roode Roos verkoopt kwalitatieve supplementen en wil zowel zorgprofessionals als consumenten beter bereiken. Een uitdaging, want beide doelgroepen vragen om een andere benadering. Aan ons de vraag om mee te denken over de communicatiestrategie en te helpen bij de uitvoering.

Kruidvat

Kruidvat belde ons met de vraag of wij de healthblogs op kruidvat.nl konden checken en herschrijven. Daarmee zijn wij met veel enthousiasme aan de slag gegaan. Inmiddels schrijven wij alle healthblogs en online schap- en adviesteksten.

Sligro Food Group

Van Hoeckel maakt het groot- en kleinschalige zorginstellingen in Nederland makkelijk om vers, gezond én lekker eten en drinken aan te bieden aan hun patiënten en cliënten. Wij zijn trots om deel uit te maken van dit proces door onze expertise in voeding en zorg in te zetten om waardevolle content te creëren

Davitamon

Davitamon is een bekend supplementenmerk dat al sinds 1928 staat voor het leveren van betrouwbare voedingssupplementen. Nutrimedia ondersteunt Davitamon bij het creëren van content over gezonde voeding en het gebruik van supplementen.

Body & Fit

Bij Nutrimedia werken we samen met Body&Fit, een vooraanstaand merk in sportvoeding. Onze samenwerking richt zich op het ontwikkelen van content, die zowel compliant als online goed vindbaar is.