Compliant content

Een blog of artikel over supplementen of andere zelfzorgmiddelen schrijven. Dat lijkt heel simpel, maar er staan wetten in de weg. Wij weten aan welke regels je je moet houden. Zo voorkom je een boete. Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? 

Zoekwoorden onderzoek met kennis van supplementen en wetgeving

Een zoekwoordenonderzoek is de basis voor online content. Als het gaat om content over supplementen, geneesmiddelen en medische hulpmiddelen is het wettelijk niet toegestaan om bepaalde zoektermen in de content te verwerken. Bovendien zijn er gerelateerde zoektermen die alleen gevonden kunnen worden met veel kennis van voeding en gezondheid. 

Regels rondom gezondheidsreclame

Wanneer je schrijft over supplementen zijn er veel regels waaraan je je moet houden. Vooral als je een claim wilt maken en bijvoorbeeld wilt uitleggen waar een product goed voor is. Wij zijn goed op de hoogte van de claimswetgeving en kennen bijvoorbeeld de claims die je mag maken voor botanicals of kruidensupplementen. Wij werken hierbij samen met de Keuringsraad.

Onze laatste projecten

Goodlife wil met Curalin mensen met diabetes type 2 ondersteunen door middel van een natuurlijk supplement. Aan ons de vraag om mee te denken over de contentstrategie en de teksten voor de website Curalife.nl.
Bij Nutrimedia werken we samen met Body&Fit, een vooraanstaand merk in sportvoeding. Onze samenwerking richt zich op het ontwikkelen van content, die zowel compliant als online goed vindbaar is.

Onze laatste artikelen

Een EFSA-claim maken? Wij combineren AI en menselijke expertise voor content die juridisch klopt én overtuigt. Bekijk wat Nutrimedia.nl voor je kan betekenen.
Vitamine D is belangrijk voor sterke botten, maar mag je ook zeggen dat vitamine D osteoporose voorkomt? En hoe zit het met communiceren over een vitamine D tekort?
Als je producten ontwikkelt of verkoopt die iets te maken hebben met gezondheid, zoals supplementen, medische hulpmiddelen of geneesmiddelen, krijg je vroeg of laat te maken met de KOAG KAG oftewel de Keuringsraad. Wat betekent dat precies voor de manier waarop je over je product communiceert?
Ontdek hoe de NVWA optrad tegen verboden gezondheidsclaims op websites die paardenmelk en ezelinnenmelk aanprijzen voor aandoeningen zoals eczeem, psoriasis, allergieën en zelfs corona.
Wist je dat het Vitamine Informatiebureau (VIB) onderdeel is van Nutrimedia? Het is één van onze eigen projecten, en eentje met een rijke historie.
Waarom mag de ene sector ‘probiotica’ wel gebruiken en de andere niet? Nutrimedia duikt in de regelgeving en legt uit hoe bedrijven hierover mogen communiceren.

Regels rondom gezondheidsreclame

Wanneer je schrijft over voedingsmiddelen, supplementen of geneesmiddelen zijn er veel regels waaraan je je moet houden. Vooral als je een claim wilt maken en bijvoorbeeld wilt uitleggen waar een product goed voor is. Wij zijn goed op de hoogte van de claimswetgeving en kennen bijvoorbeeld de claims die je mag maken voor botanicals of kruidensupplementen. Wij werken hierbij samen met de Keuringsraad.